Blog Tu i Tam
  • Strona Główna
  • Kierunki
    • Europa
      • Polska
      • Gruzja
      • Włochy
      • Grecja
      • Islandia
      • Turcja
    • Afryka
      • Kenia
    • Azja
      • Tajlandia
      • Laos
  • Różne
    • Vanlife
    • Inne
  • O mnie
  • Subskrybuj
  • Kontakt
  • Mapa Strony
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies
Subskrybuj
Blog Tu i Tam
Blog Tu i Tam
  • Strona Główna
  • Kierunki
    • Europa
      • Polska
      • Gruzja
      • Włochy
      • Grecja
      • Islandia
      • Turcja
    • Afryka
      • Kenia
    • Azja
      • Tajlandia
      • Laos
  • Różne
    • Vanlife
    • Inne
  • O mnie
  • Subskrybuj
  • Kontakt
  • Inne

Air China – co warto wiedzieć przed lotem

  • 5 grudnia 2023

Air China, narodowy przewoźnik lotniczy Chin, ma swoją główną siedzibę w stolicy kraju, Pekinie. Jego kluczowym węzłem komunikacyjnym jest Port Lotniczy Pekin. Linia ta jest także członkiem globalnego sojuszu linii lotniczych Star Alliance.

Coraz więcej ciekawych i tanich połączeń z Polski do Azji oferuje chiński przewiźnik Air China. Czego się po nim spodziwać?

Standard linii jest na pewno niższy niż Emirates czy Quatar, ale na pewwno niczego nie braknie wam w podróży, jeśli przede wszystkim lot dla was to przemieszczenie się z punktu A do B.

Bagaż

Waga bagażu nadawanego dopuszczalna w Air China to 23kg. W klasie ekonomicznej na pasażera dozwolona jest tylko jedna sztuka. Każda sztuka bagażu podręcznego nie może przekraczać maksymalnych wymiarów 55 cm (21 cali długości) x 40 cm (15 cali szerokości) x 20 cm (7 cali wysokości).((https://www.airchina.com.cn/en/info_and_services/carry_on.shtm)).

W pratyce standardowy plecak (u mnie Plecak The North Face Borealis – 29l) ważący ok 10 kg, przeszedł bez problemu z dodatkową torbą w ręce.

Power Banki, Baterie itp.

Wszystkie baterie (nawet te wymienne z szczoteczek do zębów, powerbanki itp. musicie przewozić w bagażu podręcznym. W innym przypadku podczas kontroli zostaną one zabrane.

Na pokład samolotu pasażerskiego możesz wnieść laptop, telefon komórkowy, aparat fotograficzny lub inne przenośne urządzenia elektroniczne zawierające baterie litowe o pojemności nieprzekraczającej 100 Wh jako bagaż podręczny i zapasowe baterie.

Za zgodą operatora można przewozić baterie litowe o pojemności przekraczającej 100 Wh, ale nieprzekraczającej 160 WH.

Aby przeliczyć pojemność Wh na mAh dla powerbanków, stosuje się następujący wzór: Wh * 1000 / U = mAh
gdzie U oznacza napięcie, które dla powerbanków wynosi zazwyczaj 3,7 lub 3,8V.

Przykładowo:

  • Powerbank o pojemności 100Wh zazwyczaj będzie miał około 27 Ah, co przekłada się na 27.000 mAh.
  • Powerbank o pojemności 160Wh zazwyczaj będzie miał około 43 Ah, co przekłada się na 43.000 mAh.

Przesiadka w Pekinie

Tu udajemy się za znakami transfer w kierunku 3 terminala. Tu raczej wszystko przebiega sprawanie, chwilę zajmuje kontrola bezpieczeństwa. Między innymi sprawdzanie baterii 🙂 Oraz dokładne przeszukanie (strażnicy tu przykładają się do pracy).

Air China - co warto wiedzieć przed lotem 1

Udogodnienia na lotnisku w Pekinie

Na samym lotnisku znajdziemy kilka kawiarni (nie są otwarte 24h), dużo miejsca, w tym fotele na których powinno się udać dżemnąć, jeślki wasza przerwa jest dłuższa. Miejsca do podładowania telefonu, dystrybutory z ciepłą (można zrobić zupkę omen nomen chińską) i zimną wodą, jak i dostęp do bezpłatnego internetu. Wystarczy zarejestrować się w jednym z „kiosków”. Trzeba jednak pamiętać, że większość zachodnik aplikacji, czy stron jest zablokowana (warto mieć VPN).

Air China - co warto wiedzieć przed lotem 2
Kiosk z internetem
Air China - co warto wiedzieć przed lotem 3
Dystrybutor wody

Lot Air China

Lot typowy i standardowy. Obsługa raczej miła, a na pewno wyrozumiała. Np. jeśli ładujecie się powerbankiem (co w teorii jest zabronione) to tylko zwrócą uwagę i pójdą dalej. Dla alkoturystów, z piciem własnego alkoholu też nie było problemów. 🙂

Miejsce na nogi w zależ ności od samolotu (w flocie mają i Airbusy i Boeingi), ale to również „standardowe” – z moim wzrostem akurat ja nie narzekam.

Posiłki dobre (nie bardzo dobre), mi smakowały 🙂

Air China - co warto wiedzieć przed lotem 4
Śniadanie
Air China - co warto wiedzieć przed lotem 5
Przekąska
Air China - co warto wiedzieć przed lotem 6
Obiad
Air China - co warto wiedzieć przed lotem 7


Obiad

Na pewno przy dobrej ofercie poleciał bym kolejny raz.

Zapisz się do newsletteru - otrzymuj ciekawe informacje
Previous Article
Żabie doły 8
  • Polska
  • Europa

Żabie doły

  • 4 grudnia 2023
Zobacz post
Next Article
Internet i karta SIM w telefonie podczas pobytu w Tajlandii 9
  • Tajlandia
  • Azja

Internet i karta SIM w telefonie podczas pobytu w Tajlandii

  • 6 grudnia 2023
Zobacz post
Może Ci się spodobać
Ubezpieczenie turystyczne i zdrowotne dla psa – jak zadbać o pupila w podróży? 10
Zobacz post
  • Inne

Ubezpieczenie turystyczne i zdrowotne dla psa – jak zadbać o pupila w podróży?

  • Michał
  • 1 kwietnia 2025
Ubezpieczenie Turystyczne 11
Zobacz post
  • Inne

Ubezpieczenie Turystyczne

  • Michał
  • 18 października 2024
Sztolnia Królowa Luiza (Zabrze) 12
Zobacz post
  • Inne

Sztolnia Królowa Luiza (Zabrze)

  • Michał
  • 26 sierpnia 2024
Katowice Pyrzowice Loty 13
Zobacz post
  • Inne

Katowice Pyrzowice Loty

  • Michał
  • 3 kwietnia 2024
Blogi podróżnicze 14
Zobacz post
  • Inne

Blogi podróżnicze

  • Michał
  • 30 stycznia 2024
Długie weekendy i dni wolne w 2025 15
Zobacz post
  • Inne

Długie weekendy i dni wolne w 2025

  • Michał
  • 28 grudnia 2023
(NIE)Oryginane częsci na Allegro? 16
Zobacz post
  • Inne

(NIE)Oryginane częsci na Allegro?

  • Michał
  • 20 grudnia 2023
Fest Festival 2023 - Zwrot biletów 17
Zobacz post
  • Inne

Fest Festival 2023 – Zwrot biletów

  • Michał
  • 5 sierpnia 2023
4 comments
  1. antychina pisze:
    21 lipca 2024 o 23:23

    Leciałem Air China z W-wy do Tokyo z przesiadką w Pekinie (3 lipca tam, 18 wylot z Tokyo do Warszawy). Tak dziadowskimi liniami nie leciałem nigdy dotąd w moim życiu:
    – Warszawa – Pekin – zmiana bramki w ostatnim momencie przed lotem,
    – samolot Airbus A330-200 (wg nr rejestracyjnego – ponad 15 lat eksploatacji) – miejsca mniej niż w tanich liniach, fotele „wysiedziane” do bólu, bardzo wąskie, nie działały monitory (steward zaproponował mi łaskawie płatne WiFi do do odbioru na moim smartfonie) , fatalna jakość i smak posiłków (przebój to „chineese breakfast – jakaś papka w stylu angielskiego poridżu), obsługa „mało uprzejma”;
    – Pekin – Tokyo w miarę nowy Airbus A330-300), miał nawet wysuwane podnóżki;
    Tokyo – Pekin (wylot 18 lipca wieczorem):
    – Airbus A330-200 (samolot może kilka lat młodszy ode mnie-jestem już na emeryturze);
    Pekin – Warszawa – też kilkunastoletni, niebywale ciasny A330-200 – planowy wylot z Pekinu 2:30 (rzeczywisty o 1 godz. i 50 minut później), blokowała się ostatnia lotka lewego skrzydła, kapitan zameldował po jakimś czasie, że usterka naprawiona i już możemy lecieć, moim zdaniem to było tylko życzenie kapitana , bo siedziałem na skrzydle w 47 rzędzie i podczas lotu co jakiś czas było ewidentnie widać nienaturalną (bez przyczyny – bo samolot nie wykonywał żadnych manewrów wymagających użycia tej lotki) mniejszą lub kilkunastocentymetrową szczelinę pomiędzy lotką a korpusem skrzydła. 10 i pół godziny emocji – jak wyląduje w takim stanie technicznym na lotnisku w Warszawie. Z sąsiadami siedzącymi w rzędzie przed nami próbowaliśmy nawet robić wisielcze zakłady dot. lądowania w Warszawie. Pierwszy raz doprosiliśmy się od obsługi wody w DWIE godziny po planowanej godzinie wylotu!!!
    Zgodnie z regułą w Air China oczywiście ne działały wszystkie monitory po naszej stronie kabiny, przy zgłoszonej reklamacji stewardessa zaproponowała rozsadzenie Żony i mnie na pojedynczych siedzeniach w środkowym segmencie samolotu (mieliśmy rezerwację miejsc A i C po lewej stronie kabiny przy oknie. Chinka była zdziwiona, że nie wyraziliśmy z Zoną zgody na takie rozwiązanie.
    Posiłki – jak wcześniej – nieciekawie. Obsługa bardzo szczędziła na napojach. Aha i PRZEBÓJ w Air China – nie podają czarnej herbaty tylko jakiś preparat herbatozastępczy – twierdzili, że jest to wywar z z jaśminu. Według wyjaśnień obsługi podobno normalna czarna herbata w Air China PRZYSŁUGUJE tylko w klasie biznes!!!!
    Na zakończenie, przy wyjściu z samolotu w Warszawie stewardessa-kierowniczka (pewnie mnie zapamiętała w związku z reklamacją monitora) zapytała o lot. Była bardzo zdziwiona, kiedy jej powiedziałem, że to był mój drugi o ostatni lot z ich liniami. Że są najgorszymi liniami z którymi miałem nieprzyjemność!

    Odpowiedz
    1. Michał pisze:
      23 lipca 2024 o 09:59

      U mnie zdecydowanie lepsze doswiadczenia, ale możliwe, że można różnie trafić. Problemy z monitorami też mogę potwiedzić (tu zawsze warto coś jednak mieć na własnym telefonie, żeby offline zobaczyć, czy posłuchać).

      Przykro mi, że Twoje doświadczenie z Air China nie było zadowalające. Wygląda na to, że mieliście wiele problemów podczas podróży, zarówno pod względem komfortu, jak i obsługi klienta.

      Twoje obawy dotyczące stanu technicznego samolotu są szczególnie niepokojące – bezpieczeństwo pasażerów powinno być zawsze priorytetem dla każdej linii lotniczej.

      Dziękuję za podzielenie się swoją opinią, to z pewnością pomoże innym pasażerom podjąć świadomą decyzję przy wyborze linii lotniczej. Mam nadzieję, że Twoje przyszłe doświadczenia z lotami będą tylko pozytywne.

      Odpowiedz
    2. efdersefew pisze:
      16 sierpnia 2024 o 15:17

      Po fragmencie o lotce na skrzydle wyje bałem śmiechem xD ty masz takie pojęcie o lotnictwie jak Najman o boksie.

      Odpowiedz
      1. antychina pisze:
        6 października 2024 o 09:06

        Ty chyba byłeś w komisji macierewicza. Pierwszy raz leciałem samolotem odrzutowym w 1979 r (to był Tupolew – z Warszawy do Tbilisi). Rocznie latam różnymi liniami powyżej 30 tys. km i wiem, jak się zachowuje osprzęt na skrzydle samolotu. Nigdy też nie widziałem aby „naprawiać” samolot przy pomocy walenia prętem w skrzydło samolotu. W przypadku tego prehistorycznego Airbusa ta „uruchomiona” lotka żyła swoim własnym życiem. Tobie życzę sukcesów w boksie, razem z Najmanem.

        Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dopisz się do newslettera
Blog Tu i Tam
  • Mapa Strony
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}
  • Polski