Jak otrzymać zwrot za biel PKP w przypadku spóźnienia?
W przypadku wystąpienia opóźnienia pociągu PKP zgodnie z przepisami, pasażer ma prawo do odszkodowanie, które wynosi:
- 25% ceny biletu w przypadku opóźnienia wynoszącego od 60 minut do 119 minut,
- 50% ceny biletu w przypadku opóźnienia wynoszącego 120 minut lub więcej.
Formularz odszkodowania((https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/obsluga-klientow/reklamacje-i-skargi/zglos-reklamacje.html)) z tytułu opóźnienia pociągu wysłałem 18 czerwca 2023, odpowiedź otrzymałem 30 czerwca.
Ile trwa zwrot za bilet PKP?
Przyznana kwota zostanie przekazana na rachunek, który wskazano w zgłoszeniu w terminie do 14 dni roboczych od daty decyzji.
Od wysłania formularza odszykowania za opóźnienie minęło 12 dni, ale po decyzji (pomimo możliwości dodatkowych 14 dni) zwrot dostałem praktycznie tego samego dnia (po zaksięgowaniu się przelewu).