Spis treści
Wpis ten może się przydać wielu osobą, prawdopodobnie również mi, bo często zapominam rozwiązania niektórych problemów, a tu będzie można łatwo do nich wrócić. Jeśli masz inne podobne problemy i rozwiązania, napisz o tym w komentarzu!
Nieodpalający silnik
Tu przyczyn może być milion. Jednak w moim przypadku, po przekręceniu silnika było słychać “trzask” z skrzynki bezpieczników i przekaźników. Podejrzanym był akumulator. Napięcie było ok, sam akumulator wyglądał tak samo. Jednak, na jednym z forów (prawdopodobnie https://www.t4-forum.pl/), że przyczyną mogą być zabrudzone klemy.
Klemy choć wyglądały ok, przeczyściłem, posmarowałem WD-40 (docelowo wolał bym np. wazelinę techniczną, ale nie miałem pod ręką) i auto odpaliło jak by wyjechało dopiero co z fabryki. Może być coś bardziej błahego?
Zatrzaśnięte kluczyki
U mnie do zatrzaśnięcia kluczyków doszło przy podpinaniu akumulatora. Po podłączeniu go, automatycznie centralny zamek zamknął drzwi, z kluczykami do samochodu i mieszkania w środku. Szczęśliwie, drzwi nie były zatrzaśnięte w 100%, udało się je odchylić (górny prawy róg) i następnie odkręcić klamkę. Po tym, już było łatwo otworzyć zamek i drzwi.

Inne podpowiedzi:
- Prawie każdy kluczyk pasuje do T4. Kupiłem nowy zestaw zamków i pasuje. Kupiłem nowy korek paliwa z kluczykiem – pasuje do wszystkich innych zamków.
- Można spróbować zdjąć uszczelkę szyby na dole w drzwiach i anteną zakrzywioną pociągnąć cięgno.
Niedający się odkręcić korek płynu chłodniczego
Korek nie dało się odkręcić żadną siłą. Rozwiązaniem było rozgrzanie płyny (nie na maks), następnie poluzowanie go. Płyn uzupełniony na wychłodzonym silniku.
Niedziałające światła przeciwmgłowe
Pierwszy krok to oczywiście sprawdzenie żarówek i bezpieczników, jednak w moim przypadku rozwiązaniem okazały się, niepodłączone kable z przekaźnikiem na desce centralnej samochodu (przełącznika).
Niedziałający nawiew oraz wycieraczki
Warto poszukać przyczyny w pierwszej kolejności wśród bezpieczników, jednak jeśli oba urządzania nie działają równocześnie, winowajcą może być kostka stacyjki. Powodem może być również przekaźnik 18. Warto sprawdzić czy dobrze łączy, czy styki są czyste (czasem tylko nim poruszyć).
Inne
Ciąg dalszy na pewno nastąpi 🙂
Przydatne linki i pliki
/med